Dotarcie do szerokiego grona odbiorców w dobie koronawirusa nie musi być trudne. Dzięki transmisji wydarzeń online można znaleźć publiczność na całym świecie. Jak zacząć?
Jakie eventy można transmitować w internecie?
Transmisja wydarzeń na żywo odbywająca się w internecie to live streaming. To technologia, która znana jest już od kilku lat, jednak w ostatnim czasie, za sprawą koronawirusa, zyskała na znaczeniu.
Obecnie realizacja transmisji na żywo przez internet dotyczy wielu wydarzeń. Wśród nich warto wymienić:
– konferencje,
– szkolenia i webinary,
– spotkania firmowe,
– akcje promocyjne,
– wydarzenia sportowe,
– koncerty,
– spektakle teatralne.
W jakich serwisach można prowadzić transmisję online?
Streaming, czyli transmisje wydarzeń online prowadzone są za pośrednictwem popularnych serwisów społecznościowych albo na dedykowanych platformach do obsługi wydarzenia. Stream może być również osadzony na innych stronach internetowych, na przykład na stronie firmowej.
Transmisje online wspierają między innymi serwisy Facebook, Youtube, Twitch, Vimeo. Dysponują one pełną gamą prostych w obsłudze narzędzi, które pozwalają na rozpoczęcie nadawania nawet bez specjalistycznego sprzętu. Dostępne są też bardziej zaawansowane serwisy, na przykład Dacast czy Livestream.
Kiedy skorzystać z pomocy w transmisji eventów?
Chociaż transmisje eventów można prowadzić we własnym zakresie, warto rozważyć profesjonalną pomoc. Jej dostarczaniem zajmują się agencje eventowe, które specjalizują się w live streamingu i dysponują nowoczesnym zapleczem potrzebnym do realizacji wydarzenia dla nieograniczonej liczby uczestników.
Zakres obsługi obejmuje wszystko, co potrzebne, by prowadzić transmisje wydarzeń online. Oferta włącza między innymi udostępnienie sprzętu video, audio, urządzeń oświetleniowych, wykonanie animacji, podpisów i belek na obrazie, płatny dostęp PPV (pay-per-view), nagrywanie streamu i postprodukcję.