Nowatorskie rozwiązania dla właścicieli sklepów online

Aby sklep internetowy działał efektywnie, musisz stale o niego dbać, modernizować elementy strony internetowej, być na czasie z nowymi formami dostaw i płatności, a także reklamować się w Google i w Social Media. Co nowego jest dostępne, jeśli chodzi o nowoczesne e-sklepy? Sprawdźmy!

Pozycjonowanie e-sklepu i content marketing

E-sklep można promować na wiele sposobów. Jednym z nich jest poprawa widoczności w sieci poprzez właściwe pozycjonowanie i content marketing. Jeśli opisy produktów w Twoim sklepie są niechlujne i mało unikalne, trudno, żeby wyszukiwarka internetowa Google patrzyła na nie przychylnie. To samo tyczy się konsumentów – aby zwiększyć zainteresowanie oferowanymi dobrami, stwórz opisy, które są wartościowe i przemawiają do klienta językiem korzyści. Możesz je zredagować sam lub zlecić to zadanie profesjonalnej agencji reklamowej/copywriterowi freelancerowi.

Chatboty i voiceboty

Ciekawym nowoczesnym rozwiązaniem dla e-sklepów jest także chatbot, czyli inteligentny komunikator prowadzący rozmowy z klientami. Chatbot typu liniowego prowadzi klienta jedną zaprogramowaną ścieżką, np. do finalizacji zakupu. Natomiast chatbot typu drzewiastego to swego rodzaju nanoserwis. Jego zadaniem jest rozwiązywanie wszystkich problemów konsumenta i proponowanie mu różnych treści w zależności od zadanego pytania.

Inne nowoczesne rozwiązanie to voicebot, czyli asystent głosowy. Technologia wyszukiwania głosowego może być wykorzystywana zarówno do wyszukiwania informacji na temat danego produktu lub usługi, jak i zamawiania oraz kupowania. Z pomocą voicebota można także prezentować klientowi spersonalizowane reklamy odnoszące się do ich zapytań. O chatbocie lub voicebocie warto pomyśleć w szczególności wtedy, gdy baza klientów oraz liczba kanałów promocji urosła na tyle, że potrzebna jest automatyzacja niektórych usług.

Kampanie reklamowe Google AdWords oraz w mediach społecznościowych

Jeśli chodzi o promocję e-sklepu, bardzo istotne jest także prowadzenie firmowego profilu w Social Media. Konto na Facebooku lub Instagramie, zintegrowane ze stroną internetową, pozwoli zwiększyć zasięg sklepu i dotrzeć do nowych klientów. To najprostszy kanał komunikacyjny, dzięki któremu sprzedawca może informować o promocjach i nowościach.

Natomiast jeśli chodzi o kampanie reklamowe takie jak Google AdWords, pozwalają one w krótkim czasie zaistnieć w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej, tym samym zwiększając szanse na to, że klient dokona zakupu w naszym sklepie.

Program Google Ads może działać w obrębie określonego budżetu, w wybrane dni, a nawet w sprecyzowanych godzinach. Rozliczenie może mieć postać CPC (cost-per-click), wtedy koszty są naliczane każdorazowo, gdy ktoś kliknie w reklamę. Dostępne są także modele rozliczeniowe CPA (cost-per-action) oraz CPM (cost-per-mille). CPA to rozliczanie za każdą konwersję (wykonaną akcję), tymczasem CPM to rozliczenie za każde 1000 wyświetleń danej reklamy.

Jak widać, właściciele e-sklepów mają wiele możliwości, by promować swój biznes. A Ty które z wymienionych rozwiązań preferujesz?

Likes:
1 0
Views:
78
Article Categories:
FirmaNarzędzia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *